• +420 485 151 255
  • sekretariat@zssvermova.cz
  • Švermova 403/40 460 10 Liberec 10

Školní družina

je zřízena podle zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) a řídí se podle vyhlášky MŠMT č. 74/2005 Sb. o zájmovém vzdělávání.

Telefonní kontakt školní družina: 484 801 111

Provozní doba školní družiny

1. oddělení (1.A + část 2.A)vedoucí školní družiny – Julie Růžičkováruzickova@zssvermova.cz                        
2. oddělení  (1.B + část 2.A)vychovatelka – Bohuslava Chaloupecká, AP Monika Abrahámováchaloupecka@zssvermova.cz
3. oddělení (4.A)vychovatelka – Eva Hrstkováhrstkova@zssvermova.cz
4. oddělení (3.A)vychovatelka – Nicol Pleštilová, AP Dana Chibanyplestilova@zssvermova.cz
5. oddělení (3.B + 5.A)vychovatelka – Anežka Černácerna@zssvermova.cz

Ranní družina je od 6:30 hodin v budově ZŠ Švermova (3. pavilon – vchod z Vojanovy ulice) – vychovatelky se žáky školní družiny přejíždějí do Vesce.
Odpolení družina je ve Vesci (více informací k vyzvedávání žáků a k odjezdům na Františkov poskytne vedoucí školní družiny).

od – do od – do
Pondělí 6:30 do 7:40 11:40 do 16:30
Úterý 6:30 do 7:40 11:40 do 16:30
Středa 6:30 do 7:40 11:40 do 16:30
Čtvrtek 6:30 do 7:40 11:40 do 16:30
Pátek 6:30 do 7:40 11:40 do 16:30

Režim dne

Ranní družina – jsou zařazovány klidné a nenáročné činnosti odpočinkového zaměření, které probíhají spíše individuální formou.

Po ukončení vyučování – jsou žáci předáni vychovatelce příslušného oddělení asistentem pedagoga, nebo vyučujícím. Po vyučování dochází k velkému poklesu výkonnosti, žáci využívají spíše spontánní individuální či skupinové aktivity. Doba a způsob odpočinku se řídí potřebami žáků. Po odpočinku navazují zájmové činnosti různého zaměření řízené vychovatelkou (estetická, rukodělná, přírodovědná nebo sportovní), činnosti zaměřené na pohybovou rekreaci se snažíme provádět v tělocvičně školy, na zahradě za školou nebo při vycházkách. 

Režim dne je společný pro všechna oddělení. Jeho uspořádání dává možnost pružně reagovat na individuální potřeby, aktivity i odpočinek u jednotlivých žáků. Také umožňuje organizaci činností v průběhu dne, přizpůsobit potřebám a aktuální situaci, reaguje i na neplánované situace v družině. Vychovatelky si činnosti volí podle svého uvážení a s ohledem na únavu žáků i psychohygienické podmínky. Pobyt žáků v družině provází řada režimových momentů – přechody, převlékání, sebeobslužné činnosti. Snažíme se, aby probíhaly s co nejmenším úsilím, bez stresů a žáci je vykonávali automaticky. Role vychovatelky při jednotlivých činnostech spočívá nejen v zajištění bezpečnosti, ale také v navození, podněcování a motivování některých vlastních aktivit žáků. Není vyloučena ani její vlastní účast na některých hrách. Řízené a spontánní činnosti na sebe navazují.

Ukončení docházky

Aktivity:

  • All Posts
    •   Back
    • Třídní akce
    • Projekty
    • Školní družina 2024-2025
    • Parlament
    • 1.A
    • 1.B
    • 2.A
    • 3.A
    • 3.B
    • 4.A
    • 5.A
    • 6.A
    • 7.A
    • 7.B
    • 8.A
    • 8.B
    • 9.A
    • 9.B
19. 9. 2024

I přesto, že jsme ve Vesci, se pohybu nebojíme. Při nepřízni počasí se v půjčeném malém Zrcadlovém sále, dají dělat…

19. 9. 2024

Ve 2. oddělení školní družiny se žáci nemohou nudit. Seznámili se se stavebnicí Kapla a moc je to bavilo. I…