• +420 485 151 255
  • sekretariat@zssvermova.cz
  • Švermova 403/40 460 10 Liberec 10

Školní družina

je zřízena podle zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) a řídí se podle vyhlášky MŠMT č. 74/2005 Sb. o zájmovém vzdělávání.

Telefonní kontakt školní družina: 484 801 111

Provozní doba školní družiny

1. oddělení (1.A + část 2.A)vedoucí školní družiny – Julie Růžičkováruzickova@zssvermova.cz                        
2. oddělení  (1.B + část 2.A)vychovatelka – Bohuslava Chaloupecká, AP Monika Abrahámováchaloupecka@zssvermova.cz
3. oddělení (4.A)vychovatelka – Eva Hrstkováhrstkova@zssvermova.cz
4. oddělení (3.A)vychovatelka – Nicol Pleštilová, AP Dana Chibanyplestilova@zssvermova.cz
5. oddělení (3.B + 5.A)vychovatelka – Anežka Černácerna@zssvermova.cz

Ranní družina je od 6:30 hodin v budově ZŠ Švermova (3. pavilon – vchod z Vojanovy ulice) – vychovatelky se žáky školní družiny přejíždějí do Vesce.
Odpolení družina je ve Vesci (více informací k vyzvedávání žáků a k odjezdům na Františkov poskytne vedoucí školní družiny).

od – do od – do
Pondělí 6:30 do 7:40 11:40 do 16:30
Úterý 6:30 do 7:40 11:40 do 16:30
Středa 6:30 do 7:40 11:40 do 16:30
Čtvrtek 6:30 do 7:40 11:40 do 16:30
Pátek 6:30 do 7:40 11:40 do 16:30

Režim dne

Ranní družina – jsou zařazovány klidné a nenáročné činnosti odpočinkového zaměření, které probíhají spíše individuální formou.

Po ukončení vyučování – jsou žáci předáni vychovatelce příslušného oddělení asistentem pedagoga, nebo vyučujícím. Po vyučování dochází k velkému poklesu výkonnosti, žáci využívají spíše spontánní individuální či skupinové aktivity. Doba a způsob odpočinku se řídí potřebami žáků. Po odpočinku navazují zájmové činnosti různého zaměření řízené vychovatelkou (estetická, rukodělná, přírodovědná nebo sportovní), činnosti zaměřené na pohybovou rekreaci se snažíme provádět v tělocvičně školy, na zahradě za školou nebo při vycházkách. 

Režim dne je společný pro všechna oddělení. Jeho uspořádání dává možnost pružně reagovat na individuální potřeby, aktivity i odpočinek u jednotlivých žáků. Také umožňuje organizaci činností v průběhu dne, přizpůsobit potřebám a aktuální situaci, reaguje i na neplánované situace v družině. Vychovatelky si činnosti volí podle svého uvážení a s ohledem na únavu žáků i psychohygienické podmínky. Pobyt žáků v družině provází řada režimových momentů – přechody, převlékání, sebeobslužné činnosti. Snažíme se, aby probíhaly s co nejmenším úsilím, bez stresů a žáci je vykonávali automaticky. Role vychovatelky při jednotlivých činnostech spočívá nejen v zajištění bezpečnosti, ale také v navození, podněcování a motivování některých vlastních aktivit žáků. Není vyloučena ani její vlastní účast na některých hrách. Řízené a spontánní činnosti na sebe navazují.

Ukončení docházky

Aktivity:

  • All Posts
    •   Back
    • Třídní akce
    • Projekty
    • Školní družina 2024-2025
    • Parlament
    • 1.A
    • 1.B
    • 2.A
    • 3.A
    • 3.B
    • 4.A
    • 5.A
    • 6.A
    • 7.A
    • 7.B
    • 8.A
    • 8.B
    • 9.A
    • 9.B
Neobvyklé hry
28. 3. 2025

Ve druhém oddělení neustále přicházíme s novými nápady. Zatímco někteří si myslí, že plastové balónky jsou jen pro letní radovánky…

Pečeme palačinky
28. 3. 2025

Mezinárodní den palačinek jsme oslavili tak, že jsme si palačinky upekli ve školní družině. Některé děti se pochlubily, že rodičům…

Jak jsme utopili Morany.
24. 3. 2025

Celý minulý týden byl ve znamení recyklace a vítaní jara. 1. a 2. oddělení školní družiny se věnovalo recyklaci. Vyprávění,…

Masopust ve školní družině.
20. 3. 2025

Masopust je krásná tradice, bohužel v této době se tradice už často opomíjejí. V průběhu celého měsíce jsme si o Masopustu…